Honda utombordsmotor BF 150 hk

​Pris från: 159 900 kr   

Hondas utombordsmotor BF 150 har dagens mest avancerade teknik, samtidigt som den också är en ren och bränslesnål motor. Du kan sätta kurs och ge dig ut till sjöss med fullt förtroende för utombordaren och njuta av din sjötur! Med Hondas VTEC ventilsystem i kombination med det variabla luftinsuget är det som att ha två motorer förenade i en. På låga varv har utombordsmotorn ett mycket högt vridmoment för bättre acceleration. Från mellanvarv och upp till maxvarv blir BF 150 en racermotor med imponerande kraft. Du kan njuta av din sjötur vid alla varvtal.

BF 150 är den första utombordsmotorn någonsin med linjär luft/bränslesensor (LAF) för exakt mätning av luft/bränsleförhållandet. Detta ger en förbättring av bränsleekonomin med 45% jämfört med en konventionell tvåtaktsmotor och med 15% jämfört med en direktinsprutad tvåtaktare. Med Hondas fyrtaktsteknik får du ut maximal effekt från varje droppe bensin.

Utombordsmotorn BF150 har en helt ny ECM-enhet som tillhandahåller motorstyrningsdata som är kompatibla med branschens standardprotokoll NMEA 2000*. Därigenom kan den nya motorn anslutas till befintliga eller nya CAN-nätverk på en mängd olika båtar.

NMEA 2000-kompatibiliteten säkerställer att BF150 uppfyller marknadens och kundens förväntningar genom att den kan anslutas till den varierande och sofistikerade elektroniska utrustning som användsav dagens båtentusiaster. Det rör sig bland annat om NMEA 2000-kompatibla apparater som kartplotters, ekolod och navigationsinstrument, alla dessa kan visa motordata.

Utombordaren BF 150 ger dig maximal prestanda i kombination med hög komfort. Den mycket mjuka och exakta vaxlingen ger utomordentlig manöverförmåga. De dubbla balansaxlarna reducerar båtmotorns vibrationer och buller vilket ger dig klassens bästa komfort.

  • VTEC ventilsystem för kraftfull acceleration
  • Multipoint elektroniskt styrd bränsleinsprutning
  • Variabelt luftintag för högre vridmoment vid låga varvtal
  • Tre separata kylsystem för högsta effekt i förhållande till cylindervolymen
  • LAF-givare för 45 % bättre bränsleekonomi än hos konventionella tvåtaktare
  • Upfyller kraven i CARB 2008
  • Dubbla balansaxlar för mindre vibrationer
  • Färskvattenkylning för renspolning till skydd mot korrosion
  • 40 A laddning ger mer ström till utrustning ombord
  • Inbyggd vattenavskiljare i bränslesystemet